Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

TIMECODE AKCJA ANIMACJA 2021

Opublikowano 17 września 2021

TIMECODE FILM PRODUCTION ZAPRASZA DO UDZIAŁU
W 4. EDYCJI KONKURSU TIMECODE AKCJA ANIMACJA

16 września ruszyła czwarta edycja konkursu TIMECODE AKCJA ANIMACJA,
którego celem jest umożliwienie zaistnienia w branży kreatywnej zdolnym
twórcom i twórczyniom animacji reklamowej. Konkurs odbywa się pod hasłem
ANIMACJA DLA PLANETY, a jego organizatorem jest dom produkcyjny
Timecode Film Production.
Zadanie uczestników polega na stworzeniu, w dowolnej technice animacyjnej, filmu
do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez partnerów kreatywnych
konkursu. W tym roku są nimi agencje: Advalue Engaged, Feeders, Nieagencja,
Opus B, PZL. Konkursowe ścieżki dźwiękowe zostały nagrane przez UCHO STUDIO i
są dostępne na stronie: https://timecodeakcjaanimacja.pl

Potencjał wykorzystania animacji w komunikacji marketingowej jest bardzo duży. Taka
forma świetnie sprawdza się zarówno w social mediach, jak i w telewizji. Dlatego
agencje reklamowe i działy marketingu stale szukają zdolnych motion designerów.
Nasz konkurs ma pomóc obu stronom spotkać się. Uczestnikami Timecode Akcja
Animacja są kreatywni ludzie, którzy potrafią w zaskakujący i ciekawy sposób
opowiedzieć krótką historię marki lub produktu, za pomocą ruchomych obrazków. Jako
organizator, od 2017 roku łączymy marketerów, agencje reklamowe i zdolnych
twórców. Dodatkowo chcemy, aby nasza inicjatywa miała też wymiar społeczny i po
raz drugi organizujemy konkurs pod hasłem ANIMACJA DLA PLANETY. Z tego

TIMECODE FILM PRODUCTION | Słowackiego 38/46/10 | 01-634 | Warszawa

+48 22 8398106 www.timecode.pl

powodu do współpracy zaprosiliśmy tylko te marki, którym zrównoważony rozwój
i ochrona środowiska nie są obojętne. W tej edycji są to: Energa Obrót, Fixly,
Goodvalley, Nexera, Tefal oraz Veolia. – powiedział Tomasz Dławichowski, CEO
Timecode Film Production, organizator konkursu.
Za każdą nadesłaną pracę, Timecode Film Production wraz z Fundacją LAS NA
ZAWSZE, posadzi 1 m2 lasu. Organizacja ta wspiera ochronę środowiska naturalnego
poprzez sadzenie drzew i krzewów bez stosowania substancji biobójczych. Jest to
najprostsza forma działania, na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych.
Spośród zgłoszonych prac, jury składające się z ekspertów w dziedzinie animacji,
motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybierze pięciu półfinalistów,
którzy zostaną zaproszeni na warsztaty kreatywne. Podczas spotkań
z przedstawicielami partnerskich agencji, uczestnicy drugiego etapu będą dalej
pracować nad swoimi animacjami. Następnie jury przyzna Grand Prix, a partnerzy
własne wyróżnienia.
Prace oceniać będą: Andrzej Pągowski – Artysta grafik, Kreacja Pro, Kasia Kijek
i Przemek Adamski – Reżyserzy animacji, Kijek/Adamski, Małgosia Drozdowska –
Creative Director, Agnieszka Klimczak – Executive Creative Director, Agnieszka
Koćmierowska – Senior Art Director, McCann, Kuba Matyka – Creative
Director/Experience Director, MELT, Anna Szkałuba – Lead Ilustrator, Letko, Beata
Śliwińska „Barrakuz” – Visual & Graphic Designer, Olga Wroniewicz – Reżyserka,
graficzka, PJATK, Małgorzata Grochala – Art Director, PZL, Weronika Majchrzak –
Senior Copywriter, PZL, Vladi Kravets – Motion Designer, Feeders, Michał
Kuczkowski – Head of Motion, Opus B, Juliusz Strachota – Creative Director,
Nieagencja, Bartłomiej Szołajski – Creative Director, Advalue Engaged oraz Filip
Tomann – Partner, Timecode Film Production.
Pula nagród w konkursie wynosi 30 000 zł, a fundatorem nagród rzeczowych jest
marka Wacom. Zwycięzców poznamy 16 listopada podczas gali finałowej.
Laureat tegorocznej edycji otrzyma nagrodę główną: 10 000 zł oraz tablet Wacom
Cintiq 16. Dodatkowo każda z marek partnerskich, przyzna własne wyróżnienia, na
które składają się 6x 2 000 zł oraz 6x tablet Wacom Intuos Pro S.
Start konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA 2021 wsparty jest spotem promocyjnym
autorstwa Michała Leonczuka, laureata zeszłorocznej edycji. Spot obejrzeć
można m.in w internecie oraz na ekranach miejskich sieci Screen Network w
Warszawie.
Spot promocyjny: https://vimeo.com/605872598
Partner edukacyjny akcji: PJATK
Patroni medialni: Grafmag, Radio Kampus, Onet, Screen Network
Informacji udziela Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl