Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie

„(Nie)bezpieczne pasy” – rusza 22. konkurs Galerii Plakatu AMS

Opublikowano 25 października 2021

Zadaniem uczestników tegorocznego, 22. konkursu Galerii Plakatu AMS
jest zaprojektowanie plakatu wskazującego niebezpieczeństwa, jakie grożą
pieszym na pasach oraz zasady odpowiedzialnego zachowania się na nich
kierowców i pieszych. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest ŠKODA.

Przejście dla pieszych wydaje się bezpieczne. Tymczasem według statystyk właśnie
na oznakowanych przejściach ginie najwięcej pieszych, a w rankingu miejsc, w
których dochodzi do wypadków drogowych, pasy zajmują niechlubną drugą pozycję.

– Plakaty, które powstaną w naszym konkursie, będą przez rok przypominać nam
wszystkim o odpowiedzialności, uważności i kulturze na drodze – mówi Grażyna
Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Mamy nadzieję, że ich edukacyjna
funkcja przełoży się na wzrost poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach. Ten cel
przyświeca również marce ŠKODA, partnerowi tej edycji konkursu. Bardzo cieszymy
się, że mogliśmy połączyć siły w tym wspólnym działaniu – dodaje Grażyna
Gołębiowska.

– Nasza współpraca z Galerią Plakatu AMS jest ważnym elementem kampanii
Razem Dzielimy Drogę, w której staramy się zwrócić uwagę na kwestie
bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor
Marketingu ŠKODA Polska. – Skoro wszyscy razem ją dzielimy, razem też dbajmy o
swoje bezpieczeństwo i zwracajmy na siebie uwagę. Galeria Plakatu AMS jest
idealnym sposobem na poszerzenie świadomości wszystkich uczestników ruchu
drogowego – dodaje Arkadiusz Gwizdek.

2

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 22
listopada 2021 r., wgrywając je na platformę galeriakonkurs.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 5 grudnia 2021 r., a zwycięskie prace będzie można
oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2022 r.

Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
• Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
• Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
• Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii
Plakatu AMS
• Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska
• Dorota Stalińska, aktorka, Prezes Fundacji Doroty Stalińskiej "Nadzieja"
• Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu
STGU
• Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY
Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji jest ŠKODA, partnerem merytorycznym
– Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Partnerami zostali: Stowarzyszenie
Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego oraz Stowarzyszenie Komunikacji
Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Radio TOK FM, Gazeta.pl i
NowyMarketing.pl.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:.

Edycja 21.